Vrijwilliger worden bij Stichting Kinderidee? Waar moet je aan voldoen?

Van vrijwilligers die zich willen inschrijven voor de activiteiten van Stichting Kinderidee verwachten wij dat zij voorafgaand aan een activiteit deelnemen aan een training. In deze training wordt uitgebreid gesproken over de taken, de vaardigheden en de competenties die komen kijken bij de begeleiding van gezinnen waarin een kind ziek is. Dit luistert namelijk nauw. Ook wordt tijdens de training gekeken welke vrijwilliger nu het beste wat kan doen. Ieder mens is namelijk anders en heeft andere competenties. Wij laten vrijwilligers graag zo veel mogelijk doen waar zij goed in zijn en dan kan je denken aan het faciliteren van uitstapjes door de taak op je te nemen van gids, of door activiteiten te doen met de broertjes en de zusjes van het zieke kind, maar ook moeten er natuurlijk boodschappen worden gedaan of worden schoongemaakt. Tijdens de training gaan wij ook uitgebreid in op wat geconfronteerd worden met een levensbedreigende ziekte met je kan doen en hoe daar dan mee om te gaan. Wij bakenen de rollen zoveel mogelijk af en zorgen altijd voor professionele begeleiding van de vrijwilligers bij vragen en mogelijke emoties. Je moet natuurlijk affiniteit met kinderen hebben en je willen inzetten om deze gezinnen een fijne week te laten beleven waardoor ze er weer even tegenaan kunnen.

Uiteraard maken wij ook afspraken over de inzet. Tijdens een midweek bijvoorbeeld moet je minimaal 3 dagdelen beschikbaar zijn en ook willen invallen wanneer er een andere vrijwilliger onverwacht uitvalt.

Als vrijwilliger kan je écht wat betekenen bij Stichting Kinderidee. Dus als je denkt dat wij jouw kwaliteiten best zouden kunnen gebruiken neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Functie: Activiteitenbegeleider Binnendienst

Omschrijving: Taakomschrijving

Assisteren van de vrijwilliger die de verantwoording draagt de binnen activiteiten te organiseren en te begeleiden. Onder begeleiding bijvoorbeeld een teken, schilder, en knutselactiviteiten aanbieden, lampionnen maken voor een lampionnenoptocht, het maken van sieraden, koekjes bakken en cup cakes of deelnemen aan voorliggende hand- en spandiensten.

• kan goed samenwerken
  • Minimaal 2 dagdelen per midweek. Aanvangs- en stoptijden in overleg

Wat heeft de organisatie te bieden:

• Goede kennismaking met korte training en afstemming over taken met de verschillende vrijwilligers
  • Gemotiveerd team en begeleiding
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedankje

• kennismakings-/aannamegesprek
  • kennismakingsbijeenkomst / training met de verschillende andere vrijwilligers is een must
  • Vacature invulling Contour de Twern

Wat maakt het werk de moeite waard:

Daadwerkelijk iets kunnen betekenen voor gezinnen die dagelijks te maken hebben met de levensbedreigende ziekte van een van hun kinderen.

Minimaal 2 dagdelen per midweek. Aanvangs- en stoptijden in overleg

Stichting kinderidee

Functie: Assistent activiteiten begeleider buitendienst

Omschrijving: Taakomschrijving

Assisteren van de vrijwilliger die de verantwoording draagt de buitenactiviteiten te organiseren en te begeleiden. Onder begeleiding bijvoorbeeld een speurtocht uitzetten en meelopen, een lampionnenoptocht, uitzetten en meelopen of mee naar het Safaripark de Beekse Bergen, Speelland en Zwemmen.

• Goed kunnen samenwerken
  • Bereid allerlei hand- en spandiensten te doen
  • Probleemoplossend vermogen, flexibele en stressbestendig

• Gemotiveerd team en begeleiding
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedankje

Minimaal 2 dagdelen per midweek. Aanvangs- en stoptijden in overleg

kennismakings-/aannamegesprek

-kennismakingsbijeenkomst / training met de verschillende andere vrijwilligers

Functie: Spin in het web / Overzicht bewaken midweek

Omschrijving: Taakomschrijving

Voor de midweek(en) van Stichting Kinderidee zoeken wij iemand die kan helpen met het behouden van het overzicht van de uit te voeren binnen en buitenactiviteiten ten bate van de gezinnen die deelnemen aan de midweek. Die kan functioneren als Spin in het Web en oplossingsgericht is. Waar nodig vrijwilligers inzet voor de binnen- of de buitendienst en zelf meewerkt bij de voorkomende hand- en spandiensten.

• Overzicht kunnen bewaren
  • Goed taken kunnen indelen en verdelen
  • Uitstekend samen kunnen werken en een prettige attitude hebben
  • Het voortouw nemen en kunnen taken kunnen delegeren