Stichting Kinderidee steunt onderzoek

Er zijn natuurlijk ook veel ernstige ziektes en daarvan zijn er ook enkele dodelijk. Uiteraard wil niemand zijn eigen kind verliezen, maar we willen je er wel op wijzen dat er nog steeds ouders zijn hun kind verliezen aan een ernstige ziekte.

Kindersterfte is te verminderen door meer onderzoeken te laten plaatsvinden naar ziektes en aandoeningen die dit veroorzaken. Het kan bij een ieder voorkomen en dit is het ergste dat je kan overkomen. Momenteel word er veel onderzoek gedaan naar verschillende kinderkanker soorten en worden er steeds betere resultaten geboekt. Stichting Kinderidee heeft als doelstelling om onderzoeken te financieel te steunen.

Dit kunnen wij niet zonder uw donatie.  Er is soms veel onderzoek nodig om een bepaalde doorbraak te forceren en dus geld. Je zal dan ook één of meerdere organisaties tegen kunnen komen die zich inzetten om een bepaalde ziekte te genezen of betere oplossingen verzinnen om bepaalde dingen draaglijker te maken voor kinderen.

Stichting Kinderidee steunt dit jaar het Sophia Kinderziekenhuis met een financiële bijdrage.

Nieuw Project 2019

Voor 2019 zijn wij op zoek naar een nieuw onderzoek waar wij een bedrag aan overmaken. Omdat er veel onderzoeken zijn en veel stichtingen dezelfde onderzoeken steunen willen wij voor het aankomende jaar een onderzoek steunen wat minder aandacht krijgt, dan de reguliere onderzoeken. Wij zullen een selectie maken van de onderzoeken waar wij zelf aan denken, maar vragen ook uw mening. Heeft u een suggestie mail deze dan met een onderbouwing naar info@stichtingkinderidee.nl wij voorzien u altijd van een antwoord.