Wij hebben vanaf 1 januari 2016 de ANBI status verkregen!

Na een mooi eerste jaar, waarin Stichting Kinderidee haar visie heeft waargemaakt en bewezen heeft krachtige vrijwilligers te kunnen vinden die, na een training, de eerste midweek tot een waar succes hebben gemaakt en de coöperatieve instelling van het betrokken Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam en het Amphia ziekenhuis in Breda zijn wij klaar om de ANBI-status aan te vragen.

De ANBI-status is een integriteitstoets. Om ANBI-status te verkrijgen zijn er natuurlijk een aantal voorwaarden waaraan wij moeten voldoen. De belangrijkste voorwaarden zijn dat het doel en de feitelijke werkzaamheden van de Stichting voor 90% het algemeen belang moeten dienen. Dit laten wij zien in ons beleidsplan. Ook mag de stichting geen winstoogmerk hebben en de zeggenschap van de bestuurders moet onafhankelijk zijn.

Wij voldoen aan deze voorwaarden en na controle van de belastingdienst zijn wij per 1 januari 2016 in het bezit van de ANBI status.
Voor donateurs is het prettig dat wij de ANBI-status hebben verkregen. Donaties kunnen vaak van bij de belastingaangifte worden afgetrokken.

anbi logo | Logo